שדות אלקטרומגנטיים לשתלים דנטליים

שתלים דנטליים לשיקום חוסר חלקי  או מלא של שיניים ידועים בשימוש למעלה מ-30 שנים ובשנים האחרונות השימוש בשתלים דנטליים הפך נפוץ ביותר.

פרופ' שלמה ברק, מומחה לניתוחי פה ולסת, ממציא  הפטנט של חיבור שדות אלקטרומגנטים לשתלים דנטליים ,הקים את חברת Magdent שמפתחת תוסף מיוחד לשתלים, שבעזרת שדות אלקטרומגנטיים, מקצר את זמן הקליטה של השתל ומאפשר לבצע השתלות גם אצל אוכלוסיות שבעבר לא יכלו לעשות זאת.

קליטה מהירה יותר לשתלים דנטליים

כיום מקובל להשתמש בכיפת טיטניום המחוברת לשתל, אשר תפקידה לשמור על מתאר החניכיים במשך מספר חודשים עד שהשתל נקלט לעצם.
פרופ' שלמה ברק פיתח כיפה המחוברת לשתל דנטלי אשר מעבירה שדה אלקטרומגנטי לתוך השתל ומהשתל לעצם המקיפה אותו.
הכיפה הזו זהה במבנה לכיפה הרגילה ובתוכה מכשור אלקטרוני זעיר היוצר את השדה האלקטרומגנטי.

שדות אלקטרומגנטים ידועים ברפואה מזה עשרות שנים בטיפולים אורטופדיים ובעיקר בריפוי שברים מורכבים בעצמות הגוף זאת באמצעות עידוד יצירת תאים בוני עצם. כמו כן, שדות אלקטרומגנטים ידועים כקוטלי חיידקים וכמעודדים יצירת תאים נוגדי דלקת בגוף.

בזכות השימוש בשדות אלקטרומגנטים מתקצר זמן קליטת השתל ללסתות בשני שליש.

בנוסף, באמצעות שדה אלקטרומגנטי, איכות וכמות העצם סביב השתל גבוהה משמעותית, מה שמאפשר טיפול בשתלים דנטליים למתרפאים עם איכות עצם ירודה כגון הסובלים מאוסטאופורוזיס (דילול עצם), סכרת לא מאוזנת, מחלות עצם נוספות וכן אצל מעשנים אשר אצלם אחוז קליטת השתלים ללסתות יורד משמעותית.

הפיתוח של  פרופ' שלמה ברק נרשם כפטנט מאושר בארצות הברית ויש לו אישור תקינה אירופאי CE וכן אישור אמ"ר של משרד הבריאות בישראל.

המוצר נמכר במספר ארצות.

המוצר שפיתח פרופ' שלמה ברק עבר ניסויים פרה-קליני נרחב בחיות וכן ניסוי קליני נרחב בבני אדם בו נבדקה איכות וכמות העצם סביב השתלים  באמצעות הדמיות סיטי וצילומי רנטגן וכן באמצעות בדיקות היסטולוגיות. התוצאות הניסויים הראו עצם דחוסה ומוגברת סביב השתלים, יצירת עצם  סביב השתלים גם בנוכחות דלקת ודיכוי הדלקת סביב השתלים.

תוצאות המחקרים פורסמו  במאמרים בספרות הבינלאומית ופרופ' שלמה ברק מציג את המוצר והמחקרים בכנסים בינלאומיים רבים בכל רחבי העולם.הטכנולוגיה הייחודית שפיתח פרופ' שלמה ברק עתידה לשנות את כל הגישה הרפואית לטיפול בשתלים דנטליים ולטיפול בדלקות בעקבות החדרת שתלים.